Eltérő marketing stratégiák, ugyanaz a végeredmény

Ki gondolná, de egymástól teljesen eltérő marketing stratégiák által is ugyanazt az eredményt lehet elérni, ha reklámozásról és vásárlás ösztönzésről van szó. Lehet a reklám stílusa humoros, visszafogott és informatív vagy épp érzelmes, mindhárom képes a vásárlóban szimpátiát megjeleníteni és arra ösztönözni, hogy megvegye a terméket. A reklám az mindig reklám marad, vagyis ráhatást gyakorló, befolyásoló kommunikációs forma a potenciális vásárló felé. Érdekes tény, hogy minden nap rengeteg hatás és információ ér el bennünket a ránk „zúduló” reklámok által, de mindösszesen csak 80-at fogunk fel tudatosan és valódi reakciót pedig csak ennek egy kis hányada képes kiváltani belőlünk. Mi az ami nagy valószínűséggel felkeltik a figyelmüket? Az a kevés szöveggel, figyelemfelkeltő illusztrációval  ellátott reklámhirdetés, ami humor elemekkel jó kedvre derít bennünket. Ha jól belegondolunk, a nagy hatásfokkal rendelkező reklámok érdekes vizuális elemekkel dolgoznak, ezáltal látványosak, és több érzékszervünkre hatva győznek meg minket a vásárlásról. Az illusztráció fontos része egy reklámnak, anélkül kevésbé figyelünk fel a reklámra. Sőt, a vizuális elemek segítenek az emlékek közötti elraktározásban is.

Vélemény, hozzászólás?